image

طراحی سایت خبری

بطور کلی طراحی سایت خبری یعنی آماده سازی بستری مناسب برای ارائه خدمات برای رساندن اخبار دست اول است. واقعیت این است که با ظهور تکنولوژی و عصر ارتباطات، کمتر کسی با رسانه‌ها و روزنامه‌های خارج از فضای مجازی اطلاعات بدست می‌آورد. طبق آمار های موجود در عرصه ی اطلاعات، بیشترین محتواها و وبسایت های فضای اینترنت به وبسایت های خبری اختصاص داده شده است و همین امر نشاندهنده اهمیت طراحی سایت های خبری است.

این یعنی مخاطب ‌ها بیشتر سراغ اخبار و سایت های خبری میروند. چیزیکه در عصر تکنولوژی کمتر شده خرید روزنامه ها، مجلات کاغذی و چاپی است. محتوای اختصاصی این گونه از وبسایت ها شامل مسائلی چون سیاست و اقتصاد و دنیای ورزش و... است. که هرکدام مخاطب های بی شمار و جداگانه ای دارند که بصورت میانگین روزانه در هر یک از این وبسایت ها بالغ بر هزاران هزار خبر در این حوزه ها تولد و منتشر خواهد شد، به همین دلایل طراحی سایت خبری یکی از اساسی ترین بحث امروز رسانه هاست. 

 

جستجو برای اخبار روز در سایت ‌های خبری

همانطور که گفته شد با پیشرفت روزافزون و سریع تکنولوژی، اخبار و اطلاعات به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا میکند، فرقی هم ندارد در کجای جهان باشید اگر اتفاقی در نقطه‌ای کوچک رخ دهد، شما به سادگی با کلید دکمه‌ای به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. همین امر باعث کنجکاوی بیشتر مردم برای آگاهی از اخبار روز دنیا می‌شود، برای آگاهی از این اخبار سریع ترین و در دسترس ترین منابع، سایتهای خبری هستند. ازین‌رو نشریات و روزنامه های کاغذی و چاپی میل بیشتری برای داشتن وبسایت، برای جذب مخاطب های از دست رفته‌ی خود کردند، تا به راحتی و در سریع ترین زمان تمام اطلاعات را به تمام جهان مخابره کنند.

 

باید ها و نباید ها برای طراحی سایت خبری 

در هیچ مقطعی از کار نباید اهمیت ظاهری جذاب و زیبا و گیرا بودن فضای سایت، برای مخاطب را، دست کم گرفت، نه‌ تنها زیبایی ظاهری اهمیت دارد بلکه باید به در دسترس بودن پلن ها و راحتی کار با وبسایت هم اشاره کرد. باید پلن مدیریتی صحیح و قوی با کاربردی راحت را دارا باشد و همچین امنیت بالا برای وبسایت های خبری بسیار قابل لحاظ است. ذکر منابع و انتشار روزانه اخباری صحیح راه برای نفوذ به سایت شما را خواهد بست. یکی دیگر از بایدهای یک وبسایت خبری جایگاه نظرات است، مخاطب های سایت های خبری عموما نه تنها علاقه به نظر گذاشتن دارند بلکه بسیار برای صحت خبر نیاز به مطالعه قسمت نظرها دارند و در کنار اینها، این ارتباط دو سویه بین مخاطبین و شما باعث بالا رفتن آمار بازدید سایت میشود. 

پر اهمیت ترین بخش برای طراحی سایت خبری، بالا آمدن آن در صفحه گوگل است. جایگاه آن در صفحه نخست و صدر مطالب تاثیر بسزایی در جذب مخاطب آن دارد و در واقع این موضوع نشان از قوی بودن و درست بودن وبسایت شماست. برای این موضوع رعایت قوانین اصولی سئو لازم به ذکر است، اگر در صفحه نخست گوگل وبسایت شما بالا نباشد به تدریج مخاطب های خود را از دست خواهید داد و اینگونه است که سئوسایت اهمیت بسیار بسیار بالای خود را نشاند می‌ دهد.

 

 

اهمیت ظاهری در طراحی سایتهای خبری

اگر شما دقت کرده باشید، از زمان قبل از تکنولوژی، روزنامه ها و تمامی مجلات هرکدام به شیوه‌ی خاص خودشان مطالب را طراحی کرده‌اند، مثلا طراحی روزنامه همشهری همیشه مشخص است و هرکجا آن را ببینید آن را تشخیص می‌دهید. ظاهر طراحی سایت خبری اهمیت بسزایی در شناخته شدن خاص وبسایت شما دارد. استفاده از هر رنگ و هر طرحی باید مختص شما باشد. که اگر مخاطبی جایی آنرا دید به وقوع تشخیص دهد که این سایت برای شماست. 

جدای از اینها رنگ و فرم برای رساندن سریع مفاهیم به مخاطب و ذهن مخاطب کمک میکند. باید برای انتخاب رنگ دقت کنید تا رنگ ها با چشم انسان سازگار باشد و اذیت کننده نباشد. تا مخاطب کمترین مشکل را در خواندن مطالب سایت داشته باشد. بطور مثال رنگهای جیغ چشم مخاطب را خواهد زد و اصلا مناسب نیست. 

همچنین چیدمان عناوین و کلیت وبسایت باید به گونه ای باشد تا مخاطب این سایت خبری، خبر مورد نظر خود را به سادگی پیدا کند، که باز هم استفاده از رنگ و طراحی صحیح این امر را هموار کرده.

 

محتوای سایت های خبری باید چگونه باشد؟

در عصرارتباطات و سرعت روز افزون پخش مطالب، مخاطب به جستجوی سریع ترین و راحتترین و قابل فهم ترین مطالب است، برای ارتقای بازدید سایت محتوای بارگزاری شده باید باکیفیت بالا و خواندنی روان باشد، بدور از هرگونه سختی و دشواری.

همچنین برای ارتقا سطح سایت و سئو باید از هدر (header) هایی کارآمد استفاده شود، در سایت ‌هایی که مخاطب های بیشتری دارند، بارگزاری مطالب در کمترین زمان و با اکانات مناسب صورت میگیرد.

در کنار تمامی این مطالب برای جذابیت بیشتر وبسایت خود میتوانید از عکس فیلم و صدا هم استفاده کنید، اینگونه هم مخاطب سایت بالا میرود و همچنین ظاهری جذاب پیدا میکند و هم به درست بودن خبر خود اشاره دارد. 

 

اهمیت رعایت اصولی سئو برای طراحی سایت خبری

رعایت اصولی سئو برای یک سایت موجب میگردد موتور های جستجویی چون گوگل با اولین سرچ درباره مطلب مورد نظر سایت شمارا به راحتی بالا بیاورد. موضوع دیگری که در بالا اوردن سایت شما تاثیر بسزایی دارد، به روز بودن وبسایت شماست، تصور کنید خبر بسیار مهمی منتشر شده و شما جزو اولین منتشرکنندگان خبر باشید، نتیجه چه میشود؟ بله آمار سایت شما بالا میرود و وبسایت شما جزو اولین های گوگل قرار میگیرد، در ثانی اخبار روز دنیا مدام درحال تغییر هستند، شما بعنوان یک سایت خبری موفق باید اطلاعات روز دنیا را در سایتتان به روز رسانی کند. اگر خبری تاریخ انقضایش بگذرد، مطالعه آن خبر که همه از آن آگاهند، دیگر جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت و آن خبر سوخت خواهد شد.

دیگر امکاناتی که باید در طراحی سایت خبری خود مدنظر داشته باشید، ارتباط با کابران است. این ارتباط میتواند از طریق ایمیل یا دیگر شبکه های اجتماعی صورت گیرد. مخاطبها باید بتوانند خبرها و انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی به سایت ارسال کنند و حتا ازین روش میتوان از صحت یک خبر آگاهی پیدا کرد. تصور کنید خبری در سایت خبری شما منتشر شده ولی بعد از طریق ایمیل ها و پیام های مخاطبان متوجه عدم موثق بودن خبر میشوید، پس باید در اسرع وقت خبر را از وبسایت حذف کنید. 

 

ویژگی های نهایی در طراحی سایت خبری شما 

  • سرعت بالای وبسایت هنگام بالا آمدن و کارکرد برای مخاطبان
  • داشتن استاندارد های روزجهان 
  • دسترسی راحت و آسان کاربران به تمامی قسمت ها 
  • قسمت بندی محتوایی وبسایت
  • زیبایی ظاهری سایت 
  • احساس آشنایی و راحتی مخاطبان با وبسایت
  • بهترین سئو با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیاتکنولوژی
  • امکان بارگزاری مطالب و اخبار برای ادمین 
  • امنیت بالای وبسایت و عدم نفوذ هکرها 
  • کاربری ساده جهت مدیتریت محتوا
  • پلن کاربری قوی و ساختاری مهندسی

 

 

هزینه های طراحی سایت خبری

بشکل کلی نمیتوان درمورد قیمت دهی برای هر سایتی عدد دقیقی نمیتوان داد، زیرا هر شرکت با شرکتی دیگر و نوع سایتی که مدنظر شماست متفاوت است، برای ادامه میتوان قیمت دهی را به چند قسمت تقسیم بندی کرد. 

بطور کلی ما دو نوع طراحی سایت خبری داریم:

  • طراحی اختصاص 
  • طراحی با وردپرس 

که هرکدام به صورت کلی با یکدیگر متفاوت است. طراحی سایت خبری با وردپرس بدلیل سادگی در مدیریت محتواها و تجهیزاتش هزینه کمتری نسبت به طراحی سایت خبری اختصاصی دارد، ولی برای طراحی سایت خبری اختصاصی نیاز به برنامه نویس با زبانهای مختلف و طراح و... هست که از پایه تمام وبسایت شما را بر اساس نیاز شما طراحی میکند، هرکدام ازین شیوه ها معایت و مزایای خاص خودش را دارد.

برخلاف باور عموم که وردپرس بدلیل قالب آماده و سادگیش کاربردی نیست، اکثر سایتهای معروف ایران و جهان با وردپرس نوشته شده‌اند و خوب هزینه کمتر طراحی سایت خبری با ورد پرس هم جزوی از مزایای آن است. که برای تازه کارهای این پلن پیشنهاد میشود.

 

هزینه طراحی سایت خبری اختصاصی

طراحی سایت خبری بصورت اختصاصی، بعلت بردن زمان و انرژی و دقت بالا هزینه‌ای به مراتب بیشتر از وردپرس دارد، ولی طراحی سایت خبری بصورت اختصاصی مزایای منحصر به فرد خودش را دارد، اینکه مخصوص شماست و امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهد که متناسب با نیاز شما فراهم شده، عوامل مختلفی تاثیرگذار بر قیمت طراحی وبسایت خبری شماست، مثلا سایت اختصاصی یا وردپرس، انواع امکانات مورد نیاز شما، هزینه های نگه‌ داری سایت که از 200 هزارتومان تا 5 ملیون تومان متغیر است و هزینه های پیشتیبانی سایت، که با توجه به تعاریف گفته شده هرینه طراحی سایت خبری برای هر شرکت میتواند متفاوت باشد.

          
    

خدمات سئو و طراحی سایت سطح یک

برند سطح یک با توجه به نیاز کاربر اقدام به طراحی یک سایت با پلتفرم مناسب مینماید. طراحی سایت با مبنای سئو و طراحی بهینه و ریسپانسیو میباشد. استراتژی مناسب محتوایی و سئو تکنیکال لازمه توسعه یک وبسایت میباشد.

خدمات ما

مشاهده همه
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی
مشاهده
طراحی سایت شرکتی
مشاهده
بهبود و طراحی مجدد سایت
مشاهده
طراحی سایت شخصی
مشاهده
طراحی سایت خدماتی
مشاهده
طراحی و برنامه نویسی پنل های اختصاصی
مشاهده
پشتیبانی فنی سایت
مشاهده
طراحی سایت خبری
مشاهده
طراحی سایت پزشکی
مشاهده
سئو سایت پزشکی
مشاهده
طراحی سایت
طراحی اختصاصی و غیر اختصاصی وب سایت
مشاهده
سئو سایت
سئو سایت و بهینه سازی سایت
مشاهده
سایر خدمات
مشاهده